Nytt år

Fan vad jag tycker det är överskattat, Det Nya Året. Inte just detta året i sig men grejen att fira av ett år och påbörja ett nytt. Same shit, different number känner jag. Det är ju bara en dag, en timme, en minut, en sekund som skiljer det gamla från det NYA. Jag tänker nästan varje år, "fan ikväll vill jag bara sitta hemma, äta fett och somna innan tolvslaget" som någon slags protest. Exakt vem eller vad jag protesterar mot vet jag inte och det spelar ingen roll. Men det är väl förväntningarna, "nu jävlar ska vi ha roligare den här kvällen än vad vi haft sammantaget under det gångna året, sammantaget i hela våra liv!". Som upplagt för den stora besvikelsen. Kanske är det där problemet ligger hos mig. När förväntningarna blir stora kan jag bara fokusera på besvikelsen som skulle kunna följa. Nu låter det ju som att jag är oproportioneligt upprörd över denna helgdag. Det är jag inte. Och nästan varje år är jag ju där, på stora festen, på lilla festen, i stugan eller var det nu firas, och är full och oftast glad. I år var jag sur till en början men efter ett par glas och en god middag glad för att på efterfesten vara i extas. Det var värt det. Men inte en enda gång, förutom på själva TOLVSLAGET, tänkte jag att det var ett nytt år som tog vid. Humbug (fan vad jag älskar det ordet).

Nu till något annat. Under julledigheten hann The Hartmans spela in en ny demo (nästan färdig), dunka lite rygg, äta tunnbrödrulle och dricka snaps och så hann Anaugh Conda spela in en ny låt som har arbetsnamnet "Ok Fred". Det är tyvärr mitt fel att den går under det namnet men om den får fortsätta att heta så så är det Johans fel, han verkar gilla det. Det handlar såklart om liggning. Närå, den handlar om det där valet som var 2010 och utgången av det som var så fruktansvärt deprimerande.
Johan passade även på att göra ett par nya låtar som jag ska skriva texter till, jag är mycket peppad. Trodde jag skulle hinna skriva dem denna vecka men jag åkte på en helvetes massa jobb direkt när jag anlände till Göteborg i tisdags så jag skjuter på det till någon ledig dag som borde infalla nästa helg. Det är en jävla skillnad på att vara ledig i två veckor och att jobba nästan två veckor i sträck, men samtidigt ungefär lika energikrävande om ledigheten innebär att vara hemvändare under jul och nyår när allt sparat ska hinna göras samt drickas.

Nu ska jag blanda mig en till gröna hissen. Sovmorgon imorgon! Förutom den lilla parentesen tvättid kl 06. Intressant värre.

Tjipp tjipp! /Anna

Kommentarer
Postat av: martin

ok fred, haha!

2011-01-10 @ 17:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0